Welkom               Foto’s             agenda           openingstijden en contact              links

nieuws       Hoe het begon         museum winkel                   gastenboek

Nieuws en archief

Op deze pagina vindt u regelmatig nieuwtjes over het poppenhuismuseum.

U kunt hier ook zien hoe actief het museum al is geweest.

Op mijn verjaardag 23 januari 2024 bestaat Alida's Poppenhuismuseum 25 jaar.

Dat willen we vieren met thee of koffie met wat lekkers! En met een leuk
cadeautje van de jarige maken we het een beetje gezellig!

Wel even een afspraak maken! 05986 19569

Nieuw in het Poppenhuismuseum - Zomer 2020

Poppenhuis van 1900 met Tramp Art meubeltjes Tramp Art is een volkskunststijl van hout bewerking die ontstaan is in Amerika rond 1850. Bij uw bezoek wordt U dat allemaal verteld!

boomhuis boomhuis

Nieuw in het Poppenhuismuseum:

Boomhuis van de jaren '40.

Gemaakt van boomschors!

Oktobermaand/Kindermaand 2016

Prachtige bruidjes zijn er gemaakt!

06-02-2016

Nieuw in het poppenhuismuseum :

Een vader maakte deze poppenkamer voor zijn dochter

in Oorlogstijd 1940-1945

v 05-02-2016

Nieuw in het poppenhuismuseum :

4 zeer gedetailleerde poppetjes hebben een leuk plekje gekregen

in het museum

Benieuwd? kom dan snel een kijkje nemen!.

Hoera! Januari 2014 bestonden wij 15 jaar!

v Naar aanleiding van de kroningsdag in April 2013 mochten de kinderen Koning Willem Alexander of Koningin Maxima maken.

v     Net als andere jaren, nam het poppenhuismuseum in 2012 deel aan oktobermaand kindermaand. Kinderen vanaf 6 jaar mochten een lief heksje maken. De liefste heks kreeg een prijsje. Het was niet makkelijk om het liefste heksje uit te zoeken, maar uiteindelijk werden er 2 winnaars gekozen. Uiteindelijk gingen Valeria en Wesley er met een leuke prijs vandoor.

Tevens kwam er een lief heksenkoor optreden, een groepje meisjes zongen gezellige liedjes.

v     Het poppenhuismuseum is sinds kort in het bezit van een nieuw poppenhuis. Modehuis Irene is een modern poppenhuis met een echt stoffen winkeltje. Uiteraard is ook dit poppenhuis in het echt te bewonderen. Ga snel naar de pagina openingstijden en contact en plan uw bezoek aan het museum.

v     Het poppenhuismuseum heeft een hele bijzondere pop aan haar collectie mogen toevoegen. Deze pop is op een zolder gevonden tijdens de sloop van een woning. De pop komt uit de tweede wereldoorlog. Leuk detail is dat de benen van karton gemaakt zijn en doormiddel van nietjes bevestigd zijn. Ik zou het heel erg leuk vinden om meer over te pop te weten te komen, dus mocht u meer weten mail dan op info@alidaspoppenhuismuseum.nl

v     Zelfs met een paar schaakstukken kun je erg leuke kandelaars en bijzettafeltjes maken voor in je poppenhuis. Simpel te maken, laat je fantasie werken en maak de leukste miniaturen.

Bij een bezoek aan het poppenhuismuseum, ontvangt u een

gratis miniatuurtje!

web stats